AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 01, No. 01 (May 2013)

 

Social interactionism in the EFL writing class

María Lelia Pico

Download full text

Abstract

Social interactionism is a Vygotskyan approach to educational psychology which emphasizes the essential role of learners in constructing their own knowledge and understanding while learning foreign languages by means of the interaction and negotiation of meanings in communicative situations. The aims of this paper are to reflect upon our role as teachers to scaffold our students' learning and to show how such scaffolding may be applied in EFL writing classes of different genres and how it is altered during exams.

Keywords: social interactionism; foreign language learning; collaborative writing; genre.

Resumen

El interaccionismo social es un enfoque de la psicología educativa de raíz vygotskiana que enfatiza el papel decisivo de los aprendientes en la construcción de su propio conocimiento y en el aprendizaje de lenguas extranjeras mediante la interacción colaborativa y la negociación de significados en situaciones comunicativas. El objetivo de este trabajo es reflexionar sobre nuestro rol como docentes de andamiar el aprendizaje de nuestros alumnos, mostrar cómo es posible aplicar dicho andamiaje durante las clases de escritura de diferentes géneros en la enseñanza de inglés como lengua extranjera y cómo se altera en instancias de exámenes.

Palabras clave: interaccionismo social; enseñanza de lenguas extranjeras; escritura colaborativa; género.

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2013 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735