AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 02, No. 02 (November 2014)

 

Involving female Omani English language teachers in evaluating curriculum materials

Fatma Salim Al-Senaidi and Mark Wyatt

Download full text

Abstract

English language teachers have an important role in evaluating curriculum materials used with their learners. Accordingly, feedback elicited from teachers should be collected, collated and referred to by curriculum planners initiating educational reform. There are very few accounts, though, of such processes and it is sometimes feared that teachers' voices (including those of non-native speaker females in Middle Eastern societies) are unheard. Drawing on both quantitative and qualitative data, this article focuses on female primary school English teachers' perceptions of their own involvement in evaluating materials in the Sultanate of Oman. It reveals that, although the teachers demonstrate awareness of materials evaluation processes, their experience of being involved in them is limited. It considers how this involvement could be increased.

Keywords: curriculum materials evaluation; English language teaching; female primary school teachers; Middle East.

Resumen

Los profesores de inglés tienen un papel importante en la evaluación de los materiales curriculares que utilizan con sus alumnos. En consecuencia, el feedback obtenido de los profesores debería ser recopilado, cotejado y consultado por los encargados de la planificación del currículo que se dispongan a iniciar una reforma educativa. Sin embargo, hay muy pocos casos en los que se realice este proceso y a veces se teme que las voces de los profesores (incluyendo las de las hablantes no nativas en sociedades de Oriente Medio) no se oigan. A través del análisis de datos cuantitativos y cualitativos, este artículo se centra en las percepciones de profesoras de inglés de educación primaria sobre su propia participación en la evaluación de materiales en la Sultanía de Omán. El artículo revela que, a pesar de que las profesoras demuestran tener conocimiento sobre los procesos de evaluación de materiales, su participación en los mismos es limitada. El artículo considera cómo podría aumentarse dicha participación.

Palabras clave: evaluación de materiales curriculares; enseñanza de inglés; profesoras de educación primaria; Medio Oriente.

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2014 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735