AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 03, No. 02 (November 2015)

 

Using anti-war art to create and build cultures of peace in the classroom and beyond

Eladia Castellani, Claudia Dabove and Patricia Fabiana Guzmán

Download full text

Abstract

The aim of this proposal is to work in an interdisciplinary project involving the subjects Language and Culture (or Social Studies) and EFL Teaching (or Didactics) in a teacher training college. The former subjects deal with the historical and cultural aspects of the 18th, 19th and 20th centuries whereas the latter provides the methodological background for teaching English as a foreign language. These subjects provide an appropriate context in which to work with human rights in the analysis of significant works of art in the historical periods. Finally, the proposal suggests an extracurricular activity for the local community.

Keywords: culture; art; teacher education; human rights; community.

Resumen

El objetivo de esta propuesta es articular los contenidos de las asignaturas Lengua y Cultura II y III y el Inglés y su enseñanza II de la carrera de profesorado de inglés en el contexto de los Institutos Superiores de Formación Docente. Las dos primeras asignaturas abordan los contenidos históricos y culturales pertenecientes a los siglos 18, 19 y 20 mientras que la tercera asignatura aporta el encuadre metodológico de la enseñanza de inglés. Estos espacios brindan un contexto apropiado para la introducción de la temática de derechos humanos por medio del análisis de obras de arte significativas en esos períodos históricos. Para finalizar, la propuesta sugiere un proyecto de extensión en la comunidad.

Palabras clave: cultura; arte; formación docente; derechos humanos; comunidad.

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2015 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735