AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 04, No. 01 (May 2016)

 

Understanding teachers' career choices: Narratives from international in-service teachers of English as a Foreign Language (EFL)

Elsie L. Olan and Paula Belló

Download full text

Abstract

This international study investigated factors that shape individuals' decisions to become English teachers as a Foreign Language (EFL). Using a qualitative narrative study design, data was collected from 25 in–service teachers in two different groups from Middle Eastern, Asian, African and Latin American countries. Twelve of the participants were recipients of the US Department of State via Bureau of Educational and Cultural Affairs (ECA) scholarship and participants in the Teaching Excellence and Achievement (TEA) program organized by IREX. The other thirteen participants were non–funded in service EFL teachers. Results indicated that EFL in–service teachers use narratives and counter narratives to refer to their career decision process. In–service teachers reflect and base their career decision–making process within three comprehensive areas, i.e. personal realization, support system and access to education. Thus, this international longitudinal study with EFL in–service teachers was designed to explore the areas that influence teachers' motivations and perceptions when choosing the teaching profession, especially EFL teaching.

Keywords: in–service teachers; EFL teachers; narrative research; narratives; career choices.

Resumen

Este estudio internacional investiga los factores que moldean las decisiones sobre la profesión, tomadas por maestros de Inglés como Lengua Extranjera en diversas regiones del mundo. Se diseñõ un estudio cualitativo en base a narrativas y se obtuvo data de un total de 25 maestros que provienen de países del Medio Oriente, Asia, África y Latinoamérica. Dichos maestros están divididos en dos grupos: doce de ellos recibieron una beca del Departamento de Estado de los Estados Unidos de Norteamérica, por medio de la Oficina de Asuntos Educativos y Culturales (ECA) y participaron del programa Teaching Excellence Achievement (TEA) organizado por IREX. Los trece maestros participantes restantes no recibieron dicho beneficio. Los resultados indican que los maestros de Inglés como Lengua Extranjera usaron narrativas y contra narrativas para referirse al proceso de toma de decisiones de sus carreras profesionales. Dichos maestros reflexionan y explican sus decisiones profesionales dentro de tres áreas de análisis: su realización personal, su sistema de apoyo y sus posibilidades de acceso a la educación. Este estudio longitudinal con maestros de Inglés como Lengua Extranjera fue diseñado para explorar las áreas que influencian las motivaciones y percepciones de docentes de Inglés como Lengua Extrajera en el momento de elegir la Carrera docente, especialmente, la docencia en lenguas extranjeras.

Palabras clave: maestros de Inglés como Lengua Extranjera, investigación narrativa, narrativas, elección de carrera profesional.

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2015 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735