AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 08, No. 02 (November 2020)

 

Comprehensive Sexuality Education Activities in the EFL Lesson through Emergency Remote Teaching (ERT)

Silvana Paola Accardo

Download full text

Abstract

This article intends to show how contents of Comprehensive Sexuality Education can be included both in primary and secondary level EFL lessons through the use of different educational technological resources and remote teaching proposals. The passing of National Law 26,150 (2006) created a national program on Comprehensive Sexuality Education (CSE) which enforces the inclusion of perspectives, contents and discursive practices around CSE in all areas of the curriculum —EFL included— and at all levels of the educational system. During these times of pandemic and emergency remote teaching, the inclusion of CSE in our lessons continues to be of paramount importance. This article describes some of the initiatives and practices implemented for the inclusion of CSE.

Keywords: Comprehensive Sexuality Education, EFL, social distancing

Resumen

La aprobación de la Ley Nacional 26.150 (2006) creó un programa nacional de Educación Sexual Integral (ESI) que impone la inclusión de perspectivas, contenidos y prácticas discursivas en torno a la ESI en toda la currícula —lenguas extranjeras incluidas— y en todos los niveles del sistema educativo. Este documento tiene la intención de describir algunas de las iniciativas y prácticas que, hasta ahora, se han implementado para la inclusión de la ESI y demostrar cómo algunos de sus contenidos pueden incluirse en las clases de inglés como lengua extranjera, tanto en nivel primario como secundario, a través del uso de diferentes recursos de tecnología educativa y propuestas de enseñanza remota, aun en contexto de pandemia.

Palabras clave: Educación Sexual Integral, Inglés lengua extranjera, distanciamiento social

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2015 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735