AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 06, No. 01 (May 2018)

 

Plurilingualism in the new era: A conversation with Enrica Piccardo

Yecid Ortega and Enrica Piccardo

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Abstract

The use of many languages has been around for many years; indigenous communities have used languages, dialects and variations of their languages to make meaning and share culture. Plurilingualism as a theory and educational approach looks at people’s language(s) repertories and how they use them at any given moment to communicate. In this interview with Dr. Enrica Piccardo, we discussed the concepts of plurilingualism and multilingualism as well as the importance for education and the advancement of a more ecological and synergic shift in paradigms in English teaching worldwide, and specifically in the Latin-American context.

Keywords: Plurilingualism, pluriculturalism, multilingual education, Latinamerica, TESOL

Resumen

El uso de muchas lenguas ha estado en nuestros contextos por muchos años; las comunidades indígenas han usado sus dialectos y variaciones de sus lenguajes para hacerse entender y compartir su cultura. El plurilingüismo como teoría y enfoque educativo se orienta en el repertorio lingüístico que tienen las personas y como lo usan en un momento determinado para comunicarse. En esta entrevista con Enrica Piccardo abordamos el tema del plurilingüismo y su diferencia con el multilingüismo, así como su importancia en la educación y el avance sinérgico y ecológico para un cambio en el paradigma de la enseñanza del inglés a nivel mundial, pero específicamente en América Latina.

Palabras clave: Plurilingualismo, pluriculturalismo, educación multilingüe, latinamerica, TESOL

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