AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 06, No. 01 (May 2018)

 

Authenticity and ideology: Creating a culture of authenticity through reflecting on purposes for learning and teaching

Richard Pinner

Download full text

Abstract

This paper discusses some of the troubling issues which surround the nature of authenticity in language teaching and learning, such as identity, the legitimacy of L2 teachers of English, and the disempowerment of L2 voices. This paper presents an examination uncovering how the English language is marketed to learners, and traces the effect this has on our teaching approach and sense of efficacy as language teachers. Rather than simply ‘real language’ or ‘newspapers’, I propose that authenticity should be taken to mean that learning is both personally meaningful and socially relevant to each individual in context. Fundamentally, this paper argues that as teachers we must find our own authentic reasons for working with students, in order to create a culture of authenticity in the language classroom.

Keywords: authenticity; ideology; culture; purpose; motivation; power.

Resumen

El presente artículo examina algunas de las cuestiones que rodean la naturaleza de la autenticidad en la enseñanza y aprendizaje de otra lengua, tales como la identidad, la legitimidad de los docentes de inglés como segunda lengua, y el desempoderamiento de las voces en segundas lenguas. El artículo analiza cómo la lengua inglesa es mercantilizada a los estudiantes, y traza los efectos que esto tiene sobre nuestro enfoque didáctico y nuestro sentido de eficacia como profesores de inglés. En lugar de tomar la autenticidad solamente referida a diarios y lengua real, propongo que la autenticidad sea tomada como el aprendizaje relevante personal y socialmente de cada individuo en su contexto. Fundamentalmente, este artículo discute que como docentes debemos encontrar nuestras propias razones auténticas para trabajar con los estudiantes con el fin de crear una cultura de la autenticidad en la clase de lengua.

Palabras clave: autenticidad; ideología; cultura; propósito; motivación; poder.

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2015 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735