AJAL

Argentinian Journal of
Applied Linguistics

 

Vol. 08, No. 01 (May 2020)

 

The effect of collocations and phrasal verbs on EFL learners’ writing skill with a focus on attitude

Seyedeh Maryam Mousavi and Laya Heidari Darani

Download full text

Abstract

This study sought to investigate the effect of collocations and phrasal verbs as language chunks on the writing skill of Iranian intermediate EFL learners. Moreover, the researchers intended to find out the attitude of learners towards writing after they learned collocations and phrasal verbs. To achieve the objectives, 30 Iranian EFL learners whose age ranged between 18 and 26 and who were all native speakers of Persian were selected. The instruments used for data collection included: Quick Placement Test (QPT), writing pretest and posttest and an attitude questionnaire. Findings revealed that collocations and phrasal verbs had effects on the writing skill of Iranian intermediate EFL learners. Furthermore, it was indicated that the learners’ attitude increased in the course of this experimental study, indicating that learning collocations and phrasal verbs had significantly positive impacts on the attitudes of Iranian EFL learners towards writing skill. The findings of this study have implications for EFL teachers and learners as well as translators.

Keywords: attitude; collocations; language chunks; phrasal verbs; writing skill

Resumen

Este trabajo busca investigar los efectos de la enseñanza de colocaciones y verbos preposicionales como fragmentos en la habilidad de la escritura en alumnos de inglés como lengua extranjera de nivel intermedio en Irán. Asimismo, se investiga la actitud de los estudiantes hacia la escritura después de aprender colocaciones y verbos preposicionales. Para lograr este objetivo, se seleccionaron 30 estudiantes iraníes de inglés como lengua extranjera entre 18 y 26 años, todos hablantes nativos de persa. Para recolectar datos se recurrió a pruebas rápidas de nivel, a escritura pre y post evaluación y a cuestionarios de actitud. Los resultados revelan que la enseñanza de colocaciones y de verbos preposicionales tuvo una incidencia significativamente positiva en la actitud de los estudiantes iraníes de inglés como lengua extranjera hacia la habilidad de la escritura. Este descubrimiento es de importancia tanto para docentes de inglés como lengua extranjera como para traductores.

Palabras clave: actitud; colocación; fragmentos; verbos preposicionales; escritura

Federación Argentina de Asociaciones de Profesores de Inglés

Arturo M. Bas 22, 1° Piso of. "D", X5000KLB Córdoba, Argentina

Personería Jurídica 133 "F" (1984) - Pcia. de Córdoba

Copyright © 2015 FAAPI • All Rights Reserved, ISSN 2314-1735